Gears of War: E-Day

Verdikt

Jak začala brutální válka proti cizákům v Gears of War? Počátek celého příběhu si budeme moci prožít na vlastní kůži v novém prequelu E-Day.

Další informace

Výrobce: The Coalition
Štítky: sci-fi, válečná, third person, střílečka, futuristická, akční

Sedmnáct let. Sedmnáct let uplynulo od okamžiku, kdy jsme si poprvé mohli zahrát na Xboxu 360 první Gears of War a nyní se značka vrací ve svém šestém (pokud nepočítáme spin-offy) dílu. Ten ovšem nepůjde cestou, kterou vytyčil čtvrtý a pátý díl, nechá JD Fenixe a jeho kumpány být a místo toho se vrátí ke staré dobré partě kolem jeho otce Marcuse Fenixe. Jmenuje se totiž E-Day, což znamená, že se vrátíme ještě před události prvního dílu, a dokonce i dva roky před události dějově nejstarších Gears Tactics.

Pokud si děj Gears of War nepamatujete (a já bych se tomu rozhodně nedivil), vězte, že E-Day, tedy Emergency Day, je moment, kdy se ve všech městech planety Sera otevřely krátery z nitra země a začala invaze Locustů. De facto tak začala globální apokalypsa, která navíc přišla teprve šest týdnů po devastující globální válce zvané Pendulum Wars. Ta ale nebyla ničím ve srovnání s válkou s Locusty, kdy lidstvo na Seře prakticky ztratilo naději. Během prvního dne zemřela čtvrtina všech lidí a začal 17 let trvající konflikt, k jehož ukončení přispěl právě Marcus.

Ten je ovšem v Gears of War: E-Day prakticky zelenáč a nakonec mu po střetu s Locustem musí zachránit život jeho věrný kamarád a druh ve zbrani Dom. Což je asi tak všechno, co o nové hře zatím víme. Nemáme ani rok vydání a můžeme tiše doufat v ten příští, ale rozhodně to není jistota. V co ale mohu doufat já, je návrat k brutální a pochmurné realitě války, místo občas až příliš optimistického a futuristického výhledu z posledních dílů. Zároveň doufám, že už dojde k úpravě celého akčního systému, který už přeci jen patří dvě generace zpátky a poněkud zastaral.

Ale i kdyby vlastně zůstal stejný a já zase pobíhal po Seře a kosil různé Locusty s Lancerem… i když asi ne s typem Mark II, který vznikne až rok po začátku hry… budu spokojený. Vlastně mi tahle prostá, atmosférická a lineární střílečka v dnešní době chybí.