Encased

Verdikt

Něco jako Fallout, ale lepší než Fallout. Tvrdí tvůrci. Jak to bude doopravdy, na to si budeme muset počkat.

Počítač

WindowsWindows

Nedostupné

Další informace

Výrobce: Dark Crystal Games
Štítky: sci-fi, postapokalypsa, rpg

Uvést nový RPG projekt Encased parafrázovaným prohlášením jeho vývojářů jako „Něco jako Fallout, ale lepší než Fallout,“ by nejspíš vyvolalo jen posměšky, ale když připojíme informaci, že na něm pracují tvůrci, co mají v portfoliu třeba Divinity: Original Sin II či Dragon Age 2, úšklebek se celkem rychle vytrácí.

Encased je v jádru tradiční RPG s tahovými souboji, zasazené do alternativní verze sedmdesátých let. Pouštní bouře a pohyby dun odhalily tajemný Dóm, obří strukturu z dob dávno zaniklé civilizace Předků. Říct, že expedice, jejímž jste členem, ovšem nedopadla podle představ, by bylo silné podcenění situace. Skončila totiž podle scénáře z nejčernějších nočních můr vašich nadřízených. Expediční skupinka vyrušila a probudila prastarou umělou inteligenci Maelstorm, ta vás obratem uvedla v nedobrovolný umělý spánek na pět dlouhých let. Samotné hraní začíná okamžikem probuzení. Svět se změnil, můžete za to vy, ale co se přesně stalo (a děje), musíte teprve zjistit.

Budeme-li upřímní, zní to jako dovedně zabalená, ovšem stále velmi klasická premisa neznámé minulosti. Jinde za ni většinou může ztráta paměti, zde násilná stáze, ale pointa je stejná. Rovněž všudypřítomné oko umělé inteligence není zrovna převratná novinka, ale místní Shodan/GLaDOS slibuje přeci jen trochu jiný zážitek. Protože je vám svým způsobem vděčná. „Osvobodili“ jste ji, i když omylem, a to mezi vámi vytváří jisté pouto. Neznamená to ale, že by se s vámi chtěla prvoplánově bratřit, jen ji nejste úplně jedno. Podobná zápletka má rozhodně potenciál, pokud se dobře zpracuje. 

Detaily zatím samozřejmě neznáme, ale scenáristé hry mnohokrát dokázali, že psát umí, je se tedy nač těšit. Slibně zní rovněž informace, že hudbu produkuje Vasilij Kašnikov, člověk, který stojí za ponuře strhujícími tóny v bizarně jedinečných hrách od Ice-Pick Lodge (Pathologic, The Void, Knock-Knock).

Herně se bude jednat o dobrodružství s otevřeným světem ve falloutovských post-apo kulisách. Tvůrci slibují vyžití na hranici sandboxu a velkou znovuhratelnost, kterou má zaručit jednak bohatý RPG systém s množstvím způsobů, jak si přizpůsobit herní styl, náhodná setkání, systém frakcí i reputace a hlavně různé způsoby řešení situací, co budou pravděpodobně ústit v rozdílná vyvrcholení dílčích příběhů. A možná i toho hlavního.

Encased vypadá a na papíře také zní velice zajímavě. Povede-li se klíčové myšlenky vetkat do herního designu, bude o co stát. Hra nedávno úspěšně prošla Kickstarterem, ovšem dle slov autorů pouze kvůli financím na dodatečné a přídavné funkce. Jádro je podle všeho hotové.