Dying Breed
Bohapustý útok na nostalgii herních starců, nebo zajímavá nová strategie ze staré školy? Dost možná něco mezi. Datum vydání však zatím neznáme.
Pokud jste se snad báli, že by vaše nostalgické choutky na nějakou staromilskou realtimovou strategii ve stylu prvních Command & Conquerů a Red Alertů nedokázal ukojit nedávno oznámený DORF, mohla by vám udělat radost novinka, kterou oznámilo oživené vydavatelství Microprose: Studio Sarnayer pro ně vyvíjí realtimovou strategii Dying Breed.
Hra vám svěří velení nad armádou jedné ze dvou dostupných frakcí a pošle vás do postapokalyptického světa, kde budete svádět bitvy s prohnilými zlosyny, šílenými vědci i nadpřirozenými výsledky jejich pokřivených experimentů. Pod čímž si můžete představit třeba zombíky, červoidní monstra a další zrůdy.
Tvůrci slibují hratelnost v řádně oldschoolovém tempu, která vás přinutí činit jedno taktické rozhodnutí za druhým v časovém presu. Postupovat půjde po souši, vzduchem i přes vodu a výhodu na bojišti poskytnou třeba opuštěné budovy, které vaši svěřenci mohou obsadit, opevnit a proměnit v nedobytné tvrze. Oficiální popis rovněž zmiňuje i stavbu základen a trénování jednotek.
Ústřední pointa je nicméně jasná: Nabídnout zážitek, z nějž se zaleskne nostalgická slza v koutku očí herních kmetů, zatímco budou se zasněnou lítostí vzpomínat na staré dobré časy. Odpovídá tomu jednak pixelová grafika, ale také stylový elektrometalový soundtrack i správně dobové (a jaksepatří otřesné) příběhové FMV filmečky s živými herci.
Dying Breed míří pouze na PC a datum vydání zatím nijak neupřesňuje. Zájemci o retro strategickou injekci nicméně mohou alespoň zamířit na oficiální stránky a vyzkoušet bezplatné demo (odkaz vpravo od článku).