Dead Island 2

Verdikt

Když hra prochází obtížným vývojem, zpravidla to nevěstí nic dobrého, ale zdá se, že pro Dead Island 2 by to nemuselo platit. Podle všeho se chystá řízná zombie akce, jak má být. Uvidíme 3. února příštího roku, kdy má Dead Island 2 konečně dorazit.

Počítač

WindowsWindows

Nedostupné

Konzole

PlayStation 5PlayStation 5

Nedostupné

Xbox Series XXbox Series X

Nedostupné

Další informace

Výrobce: Dambuster Studios
Štítky: horor, zombie, střílečka, first person, akční

Britské studio Dambuster si z původního návrhu Yageru ponechalo zasazení – Dead Island 2 se odehrává v Los Angeles neboli v „HellA“ – a zahodilo všechno ostatní. Boj se zombíky v kalifornské metropoli sice už vzdala i americká armáda, ale šestice hrdinů a hrdinek bojuje dál. Šestice virem nakažená, ovšem imunní. A rozhodně před hordami nemrtvých nikam neprchá.

Naopak si nastalou apokalypsu užívají a setsakramentsky se snaží, abyste si užívali i vy. Dejte průchod svým niterným touhám po bezmyšlenkovitém porcování infikovaných obyvatel HellA, hrdinové zase na oplátku dají průchod svému zombie hněvu plynoucímu z nákazy, během něhož jsou nezranitelní a holýma rukama dokážou nadělat leckdy větší paseku než se zbraněmi.

Měla jsem určité obavy, jestli bude ukázka vypadat stejně dobře jako v traileru – kdyby ne, nebylo by to poprvé. Tenhle strach se ale rozplynul prakticky okamžitě. V dvacetiminutovém demu zhruba z prostředka hry jsem měla možnost hrát za Amy, a to v prostředí velmi povědomém a věrně zpracovaném. Ocitla jsem se totiž na pláži v Santa Monice, jen pár kroků od slavného mola s ruským kolem, kde jsme před třemi lety s Lukášem natáčeli jeden z vlogů v rámci E3.

Apetit turistů zalévajících cukrovou vatu ledovou tříští i taktika prodejců laciných slunečních brýlí se ale od roku 2019 trochu změnily – ti první teď hnijícíma rukama loví z odpadkových košů poslední zbytky neméně tlejících šunkových sendvičů, ti druzí se k vám přibližují houpavou chůzí ne ve snaze připravit vás o dolary, ale o vaše vlastní cenné maso.

Naštěstí Amy přichází na noční pláž vybavená: Ve startovním balíčku jsem našla revolver, útočnou pušku, katanu, ohnivé kladivo i rukavice s kovovými drápy jiskřící elektřinou. Improvizované zbraně si můžete sami vyrábět, což přijde vhod, protože většina těch nablízko se používáním ničí. Naštěstí se potenciálního arzenálu všude povaluje dost a nic vám nebrání na nalezený hasák třeba izolepou přidělat baterii a následujícím útokům dodat trochu šťávy.

Šťávu studio Dambuster obrazně přililo i do svých zombíků. V zápalu boje je občas náročné se soustředit na hodnocení pokročilosti systému tělesné destrukce, ale můžete se spolehnout, že Dead Island 2 bude jaksepatří organicky nechutný.

Asi nejlíp novou proprietární technologii FLESH ilustrovalo sekání katanou – končetiny a další části těla se opravdu oddělují v místě seknutí, nikoliv v nějakých předepsaných bodech. Anatomicky přesné vrstvy kůže, tuku a svalstva se pro každého zombíka simulují zvlášť, přičemž jsem už na pláži narazila na spoustu rozmanitých tělesných typů. Pod tím vším se pak skrývají podobně realitě věrné kosti a vnitřní orgány. Když tedy například elegantně rozetnete dutinu břišní, vyvrhne ven změť jater, střev a dalších pokladů. A věřte mi, že jde o velmi viscerální zážitek.

Demo demonstrovalo také reaktivní prostředí a nejrůznější pasti, kterými se v počátcích invaze pokoušeli nemotornější zombíky zastavit místní hračičkové. Před vstupem do arkádové herny jsem tedy mohla pár nic netušících mozkožroutů vlákat do louže s obnaženými elektrickými dráty, uvnitř na mě pak ve tmě číhaly nástražné provázky s připojenou brokovnicí – než mě trpělivý vývojář upozornil, že si můžu zapnout baterku a pasti deaktivovat, místo abych se málem nechala zabít.

Munice se ale v zákoutích herny ukrývalo pramálo, což je nenápadný způsob, jak vás po vyčerpání nábojů a molotovů ponouknout k boji nablízko. Vedle hromady zbraní má každá z postav k dispozici také různé ikonické útoky a schopnosti, které vlastnosti postav všemožně modifikují. Symbolizují je hrací karty, které můžete v HellA najít poschovávané na více či méně očividných místech, přičemž si z balíčku můžete namíchat kombinaci, která bude vyhovovat zrovna vám.

V případě Amy jsem z nabídky zvolila úhybný manévr, který se zároveň dá použít jako rychlý způsob, jak se zombíkům naopak přiblížit. Najdou se ale i typy, od kterých se chcete držet co nejdál – třeba proto, že mají na těle obří hnisavé boláky, které vybuchnou a jsou schopné vás zabít prakticky okamžitě.

Zaujal mě detail, kdy se typ útoků zombíka patrně odvíjí od povolání či povahy původního člověka i s korespondujícím výzorem – frajer, který to přehnal s pivem, po vás plive kyselinové zvratky, běžci jsou přirozeně rychlejší a dvoumetrový basketbalista možná nemá tolik v nohách, ale v síle úderu rozhodně. Když jsem navíc umřela těsně pod ruským kolem, při dalším načtení vypadali nepřátelé zase trochu jinak, i když skladba jejich schopností byla velmi podobná.

Můj čas s demem bohužel vypršel předtím, než jsem se zvládla popasovat s jeho pomyslným bossem v podobě zombifikovaného klaunského krále celého mola, který se léčil pojídáním nedalekých ostatků svých někdejších diváků. Rozhodně jsem ale měla chuť hrát dál. Zvědavá jsem třeba i na kooperační multiplayer – do hraní se totiž budete moct pustit nejen sólo, ale klidně i s jedním nebo dvěma kamarády/kamarádkami/nepřáteli/dalšími lidmi.

Dead Island 2 vychází 3. února 2023 pro PC, PS5, Xbox Series X/S, PS4, Xbox One a Stadii.