Crimson Desert

Verdikt

Tahle hra vypadá čím dál tím lépe. Rozmáchlé asijské RPG by mělo vyjít ve druhém čtvrtletí příštího roku

Další informace

Výrobce: Pearl Abyss
Štítky: fantasy, third person, otevřený svět, akční, rpg

Od oznámení vývoje epického singleplayerového RPG s otevřeným světem Crimson Desert od korejského studia Pearl Abyss (Black Desert Online) uplynulo již pět let a pořád nevíme, kdy přesně má hra vlastně vyjít – zatím se pouze hovoří o druhém čtvrtletí příštího roku.

Na hře se nicméně pilně pracuje a zdá se, že odklady nakonec nebyly ke škodě, protože co tvůrci zatím ukázali, vážně vůbec nevypadá špatně. Na Gamescomu byly k vidění čtyři nové bitvy s různými bossy.

Vůbec bych se nedivil, kdyby veteráni z Black Desertu u těchto záběrů prožívali pocity jak u návratu do dávno ztraceného domova. Technologická úroveň nové hry je samozřejmě úplně někde jinde než u osm let staré onlinovky, ale autorský rukopis a tóny z Black Desertu znát prostě a dobře jsou. Obě hry ostatně běží na stejném proprietárním enginu BlackSpace, Crimson Desert ale pochopitelně na daleko novější a vylepšené verzi.

Stejný základ ve videu nicméně rozpoznáte i pokud přijde na méně příjemné záležitosti – třeba ve chvíli, kdy se hrdina chvíli odmítá zachytit za nerovnosti na zádech kraba. Tuhle haprující detekci hran velmi dobře zná každý hráč Black Desertu, který se ve hře kdykoliv pokusil někam vyšplhat.

Jestli bitva s krabem působila mírně povědomě, rákosový ďábel je tutovka, protože se s ním bojuje jak s nabroušenější verzí nindži z Black Desertu. Už Black Desert exceloval především v nesmírně rychlých, dynamických soubojích lidí (respektive humanoidů), kde mohl naplno vyniknout fenomenální soubojový systém, který na poli MMORPG dosud nenašel konkurenci. Tenhle um je znát i v ukázce z Crimson Desert. A všimněte si třeba, že smrště čepelí nepoškozují jen duelanty, každý sek také pokosí trávu v okolí. Fajn detail.

Zajímavého detailu si můžeme všimnout i v částicovými efekty nasyceném zápolení se zimním běsem. Vlevo dole najdete měřák teploty, který téměř celou dobu ukazuje hodnoty hluboko pod bodem mrazu. Až do chvíle, kdy se hrdina připlete k explozi a teplota na kratičký moment logicky vystřelí vzhůru. Bude hra simulovat teplotní vlivy v nějaké větší škále nebo nás třeba nechá pomocí teploty nějak interagovat s prostředím? Uvidíme.

Zápolení se čtvrtým bossem, parohy ozdobeným Staglordem, je pak náležitě dramatická a svižná bitva dvou štítonošů (opět ne nepodobná PvP warriorů z Black Desertu).

Nemůžu si pomoct, Crimson Desert vypadá čím dál tím lépe. Dynamické, rozevláté souboje plné efektů jsem po zkušenostech z Black Desertu čekal, ale množství detailů a různých nečekaných, smysluplných maličkostí mě velmi příjemně překvapuje. A stejně tak mě potěšila předvedená úroveň anglického dabingu, který se na rozdíl od předchozí štace konečně dá poslouchat.

Crimson Desert by měl vyjít příští rok na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S.