Corebound

Verdikt
70

Corebound je příjemná akční plošinovka, která vás uhrane možností si skládat vlastní roboty a nabídne dostatečnou výzvu. Místo však může působit repetitivně a prezentace je dost základní.

Další informace

Výrobce: Overcurve
Vydání: 2. prosince 2025
Štítky: plošinovka, 2d, mobilní hry

Plošinovky ještě nevymřely. A i když nejde dnes o tak populární žánr jako v minulosti, obzvláště mezi indie vývojáři jde stále o častou volbu. To dokazuje i dnešní titul Corebound.

Ve hře se stanete robotem, který musí procházet jeskyně a bojovat s nepřáteli. Je celkem jedno proč, prostě to děláte. Z nepřátel navíc po zničení padají různé náhradní díly, které později použijete k tomu, abyste vylepšili sami sebe. Díky tomu se budete moci vrhnout na těžší nepřátele. A tak dále, a tak dále. 

zdroj: Overcurve

Základní premisa hry je moc dobrá. A oceňuji, že instalace nových zbraní na robota není otázkou změny statistik, ale skutečně vidíte namontované kanóny. Hra nenabízí úplnou svobodu v tom, jak své roboty poskládáte. Je několik typů, mezi kterými můžete přepínat a ti budou mít více nebo méně dostupných slotů. I tak je mezi jednotlivými typy docela slušný rozdíl a různých předmětů je velká spousta, takže vaší kreativitě se meze nekladou. 

Co si takhle robota osadit kanónem, který sice dělá paseku, ale dlouho se nabíjí? V kombinaci s urychlovačem střelby to není tak špatné. Hodně mě bavil robot, který byl hodně rychlý a ničil nepřátele tím, že do nich vrážel. Když pak v úrovni dominovali létající nepřátelé, byl jsem ovšem nahraný. Ale nic vám nebrání setup přeskládat a zkusit to znovu. 

zdroj: Overcurve

Ovládání je snadné a vizuál je skutečně minimalistický. Zmínit ovšem musím ozvučení, které je docela chytře uděláno a zvládne vás krásně upozornit o tom, zda z nepřátel vypadl nějaký vzácný předmět, či prostý šrot. Jednotlivé díly budete vylepšovat a rozdíl mezi úrovněmi je drastický. Jakmile se s výbavou na druhé úrovni vrátíte do prvního levelu, všechny nepřátele zesměšníte. Naštěstí hra umožňuje zvyšovat obtížnost na již dokončených mapách. 

Jestli roste vaše palebná síla dramaticky, stejně dramaticky roste obtížnost mezi mapami. To je dobře a hraní mě tak bavilo. Velmi často jste však nuceni k opakování úrovní dokola, abyste sebrali dost předmětů pro postup dále. To může být lehce ubíjející. 

Základní princip je myslím velmi dobrý a oceňuji, že hra umožňuje různé styly hraní. Prezentace je velmi základní a správa předmětů by mohla být přehlednější. Stejně tak mě štvalo, že popředí úrovně občas zaclání, když se potřebujete velmi těsně vyhýbat projektilům nepřátel. 

zdroj: Overcurve

Free-to-play model počítá s přehráváním reklam a samozřejmě si můžete urychlit postup hrou a omezit opakování tím, že si zakoupíte nějaké ty drahokamy. Pokud však nemusíte mít vše hned, obejdete se i bez placení. 


Petr Vojtěch
9. prosince 2025, 10:36