Cognition: An Erica Reed Thriller
Tradiční point-and-click adventura, která žánr obohatila o několik dobře fungujících a neotřelých prvků, akční sekvence ve stylu série The Walking Dead a filmové pojetí. Trápí ji jen občas mírně klišovité rozhovory a pár technických chybek.
Další informace
Výrobce: | Phoenix Online |
Vydání: | 19. září 2013 |
Štítky: | thriller, detektivka, adventura |
Přestože adventur, zejména těch nezávislých, vychází dostatek, určitě dáte za pravdu, že pustit se do takového podniku vyžaduje odvahu i značnou míru fanouškovství. A právě k tomuto přístupu se veřejně hlásí i vývojáři z Phoenix Online Studio.
Pilotní díl série nese podtitul The Hangman. Dostáváme se v něm tři roky do minulosti, kdy hlavní hrdinka Erica Reed, bostonská agentka FBI, pátrá společně se svým parťákem Johnem McCoyem po svém bratrovi, který byl unesen neznámým delikventem. I když jsou události z počátku předkládány trochu zkostnatěle, hra velice brzy překvapí a ukáže, v čem se skrývá její největší přednost.
Vedle klasických principů point-and-click adventury se do této epizody vešlo také několik akčnějších pasáží ve stylu série The Walking Dead, jimiž hra šroubuje napětí tak vysoko, jak jen je to u tohoto žánru možné. Tak například ve chvíli, kdy hráč konečně nachází svého bratra, přichází namísto úlevy ještě větší stres z toho, jak správně a včas odpojit připravenou past, která ho může zabít. A věřte, že ani poté nebude všem trablům konec.
Řešení případu v režii 6. smyslu
Jak se dočtete i na oficiálních stránkách, Eričin bratr Scott i přes veškeré snažení nepřežije, jeho vraha nikdo nedopadne a případ je uzavřen. Tím se hra přesouvá do hlavní části, ve které je Erica povolána k novému případu. Nejde však o rutinní vyšetřování. Na místě činu se nachází spousta nejasností, které celkem brzy začnou směřovat i k jejímu bratrovi a kromě toho se zde prohlubuje Eričina intuice, kterou považuji za další veskrze povedený herní prvek.
Po aktivování této funkce je možné koukat se na svět trochu jinak. Prostřednictvím intuice jsou totiž odhaleny důležitější předměty na obrazovce, a pokud se vám podaří zkompletovat věci, které k sobě bezprostředně pasují, budete odměněni nahlédnutím do minulosti a přehráním významných okamžiků. Tato možnost tu ale nefunguje jako dobrovolná nápověda, nýbrž jako prvek, na kterém jste občas zcela závislí. Nelze se bez něj dostat ke stěžejním informacím a případ vyřešit. Jedině zhmotněná intuice vám totiž poodhalí třeba tajnou skrýš, napoví při hledání tajné složky, nebo dopomůže k vytěsněným vzpomínkám klíčového svědka.
Tatínek na telefonu
Klasická nápověda je zde ošetřena funkcí hotspot. Ta hráče tradičně informuje o všech předmětech, s nimiž mohou přijít do interakce. Z větších zákysů však pomůže jedině mobil, jehož prostřednictvím se Erica může přes textovky spojit se svým otcem a dostat od něj konkrétnější rady. Když to vezmeme kolem a kolem, tato možnost funguje podobně jako FAQ, přesto se však jedná o velice efektní záležitost, která v několika sekundách vytrhne trn z paty.
Stejně, jako jsou pestré možnosti nápovědy, jsou pestrá i herní prostředí, mezi nimiž se hráč pohybuje prostřednictvím mapy. Vedle místa činu navštívíme například budovu FBI, hřbitov, nebo márnici. Každé z nich je jednoduše zapamatovatelné a většinou se dále ještě člení, jako je tomu třeba v budově FBI, kde vedle kanceláří vstoupíme i do místnosti pro výslechy. Hře sluší i komiksový nádech a tak jsou jediným drobným problémem grafického zpracování bugy typu hlíny, co levituje nad lopatou nebo postavy, která se vnoří do budovy.
Skvěle rozjetý závod
I přesto si však tato hra zasluhuje zvýšenou pozornost. Můžou za to hlavně rozhovory. Ačkoli občas sklouznou ke klasickým herním klišé, pořád se jedná o kvalitně odvedenou práci, která koresponduje s filmovým pojetím tohoto titulu. Nechybí drobné vtípky a poznámky, ale ani zdlouhavější pasáže s košatými větnými spojeními, což společně s dalšími vydařenými prvky dělá z první epizody série Cognition: An Erica Reed Thriller výbornou adventuru, z níž je skutečně cítit, že byla dělaná s láskou.