Chernobylite 2: Exclusion Zone

Verdikt

Prý to nebude pokračování, ale hra, kterou tvůrci chtěli vyrobit už od začátku. Pokračování povedené akce by mělo vyjít příští rok.

Další informace

Výrobce: The Farm 51
Štítky: sci-fi, střílečka, postapokalypsa, akční

Tak trochu jiný pohled na černobylskou Zónu předvede pokračování povedené, ale nedokonalé akce Chernobylite 2: Exclusion Zone. Hra s vydáním cílí na podzim příštího roku a přinese spoustu změn, třeba perspektivy z pohledu první osoby v RPG v otevřeném světě s kamerou za zády. Herní server WCCFTech měl na Gamescomu možnost mluvit se šéfem vývoje Wojciechem Pazdurem o tom, co dalšího má studio Farm 51 se hrou v plánu.

Chernobylite 2: Exclusion Zone je ve vývoji skoro tři roky a nachází se někde na úrovni alfy. Tedy lze ji dohrát od začátku do konce. Polští vývojáři mají před sebou ale ještě celý rok práce a na rozdíl od předchůdce se nejspíš nechystají hru uvést v předběžném přístupu. „Předběžný přístup je skvělý nástroj, ale také to znamená spoustu další práce, a tím pádem i odložení plánovaného vydání, ale uvidíme, jak nám půjde testování a diskuze s investory a vydavatelem. U hry takového rozsahu by dohlížení nad předběžným přístupem zabralo mnohem více času než u první hry,“ přemýšlí nad plány Pazdur.

Podle něj bychom o Chernobylite 2: Exclusion Zone, navzdory dvojce v názvu, neměli přemýšlet jako o přímém pokračování. De facto jde o hru, kterou chtěli ve Farm 51 dělat od prvopočátku, ale kvůli rozpočtu a technologickým omezením nemohli. „Vždycky jsme chtěli stvořit otevřený svět, ale v Unreal Enginu 4 pro nás bylo příliš náročné zachovat rovnoměrnou míru detailů. To v Chernobylite 2 neplatí. Interně dokonce Chernobylite 2 přezdíváme ChernobyFull. Přemýšlíme o ní jako o plném a hotovém zážitku bez kompromisů,“ vysvětluje šéf vývoje.

Větší rozsah neznamená jen více postav, interakcí, zbraní, předmětů, příběhů, mechanismů, nepřátel a podobně (i když toho se taky dočkáme). V řeči čísel se máme připravit na zhruba dvacetinásobek obsahu a dvakrát až třikrát delší hrací dobu. Pro Farm 51 jsou posunem třeba i obličeje postav, v prvním díle každý nosil plynovou masku, protože na mimiku nebyl rozpočet a čas.

„Největšími změnami jsou asi příklon k hardcore RPG a pohled ze třetí osoby. Chceme se vyhnout srovnání s hrami jako Stalker a Metro. Navíc s kamerou zpoza ramene se lépe zpracovává boj na blízko, který v Chernobylite 2 bude hrát větší roli. Do pohledu z vlastních očí se ale můžete přepnout během průzkumu prostředí, abyste si vychutnali všechny detaily světa,“ říká Wojciech Pazdur.

Seznam prvků ve hře pak možná až příliš připomíná libovolný generický otevřený svět, to znamená souboje s bossy, dungeony, kooperace, stavění základny, cyklus dne a noci. Chernobylite 2: Exclusion Zone ale možná překvapí a minimálně díky stále atraktivnímu prostředí černobylské Zóny se z něj vyklube zajímavé RPG, které bude fungovat jak v singleplayeru, tak v koopu.

Hry se dočkáme příští rok na PC a současné generaci konzolí.