Cairn

Verdikt

Nerovný souboj s přírodou nemusí končit vždycky jenom vítězně. Horolezecký simulátor Cairn se nebude bát ani těch špatných konců.

Další informace

Výrobce: The Game Bakers
Štítky: simulace

Horolezecký simulátor Cairn se poprvé ukázal na loňském Summer Game Festu a okamžitě mi učaroval. Hlavně díky neotřelým herním mechanismům, které věrohodně zpracovávají tematiku zkrocení skalních stěn, ale i celkovým nápadem a estetikou. Hory jsou zrádné, ale jejich zdolávání dokáže být stejně tak opojné a návykové. A téma oběti bude i hlavním motivem hry studia The Game Bakers.

Horolezkyně Aava se vydává na svůj dosud nejtěžší výstup na horu Kami, jejíž vrcholek nikdy nepoznal lidskou nohu. Po cestě potká nepravděpodobné spojence a jediným kontaktem s civilizací ji bude spojení vysílačkou se základním táborem. Cesta je zrádná, posetá pozůstatky neúspěšných horolezců, ale i záhadami. 

zdroj: Foto: The Game Bakers

Cairn se chlubí realistickým zpracováním horolezectví. To znamená nutnost hledat nejlepší chyty, mít vhodné postavení nohou, správně pracovat s těžištěm, náklonem a opatrně nakládat se silou a výdrží. Dynamické kroky a divoké přítahy mají na stěnách své místo, ale stejně tak neuvážený spěch může znamenat bolestivou smrt v rozeklaných skaliskách.

Cesta vzhůru není jen jedna. Šplhat můžete doslova kdekoliv, pokud na to máte schopnosti a zásoby. Bude ale nutné pečlivě číst reliéf stěny a uvážlivě plánovat vzestup, abyste se nedostali do špatně přístupných míst, která budou nad vaše síly. Cairn ale počítá i s nováčky díky širokým nastavením obtížnosti a přístupnosti. Přece jen v jádru půjde i o survival a skob, křídy ani lana není neomezeně. Stejně tak jídla, léků.

zdroj: Foto: The Game Bakers

Vývojáři a vývojářky z The Game Bakers slibují takřka neomezenou hratelnost. Lézt můžete různými styly – například alpským nebo takzvaně free solo bez jištění. Výsledky pak bude možné poměřovat s jinými hráči. Tým je podepsaný pod hrami Furi a Haven, o hudbu se starají designéři podepsaní pod Limbo, Inside, Control a Cocoon, a nakonec výtvarný styl a příběh má na starosti komiksový kreslíř Mathieu Bablet.

Cairn by měl vyjít ještě v letošním roce na PC a PlayStation 5.

Jakub Malchárek
30. března 2025, 15:12