Block'hood
Budování v netradičním stylu, jen a jen vzhůru. Přijdete propracované a komplexní herní systémy a výsledkem je velmi zábavná budovatelská strategie.
Další informace
Výrobce: | Plethora-Project |
Vydání: | 25. dubna 2017 |
Štítky: | indie hra, budovatelská, strategie |
Block’hood je netradiční budovatelská strategie, která dokáže zaujmout už na první pohled. Ve hře totiž nestavíte město do šířky, ale do výšky. A budovat město budoucnosti můžete díky vydání hry na Steam a GOG klidně hned teď. Jestli se vám z toho vyklube utopie, nebo to všechno sklouzne do dystopie, je už jen na vás. V původní early access verzi jste mohli v Block’hood stavět vysoká města s pomocí 90 stavebních částí, nyní jich máte v plné hře k dispozici přes 200. Nejde při tom jen o ledabylé naházení jedné stavební kostky na druhou, jako v Tiny Tower.
V Block’hood musíte trochu víc přemýšlet, plánovat a řešit věci často i experimentálními způsoby. Během stavění totiž budete řešit i ekosystémy uvnitř jednotlivých sousedství. O všechny čtvrti a vlastně i celé město se musíte navíc starat pořád, jinak dojdou jednotlivým stavebním blokům suroviny a začnou nevyhnutelně chátrat.
Na to, že byste s vybranými výstupními zdroji měli pořádně šetřit, vás Block'hood důkladně upozorňuje. K tomu navíc hra přidává také „výzvy“, v nichž vám důležitost efektivního využívání produktů ukazuje v praxi. Výzvy, které jsou jakousi prodlouženou rukou šikovného tutoriálu, přináší úkoly, v nichž vždycky musíte zajistit některý z důležitých produktů, ale přitom nepřekročit maximální hranici výroby jiného produktu. Jde prostě o lekci z efektivity.
Vaším primárním úkolem je třeba zajištění dostatečného přívodu elektrické energie, ale nesmíte přitom překročit maximální hodnotu znečištění. K dispozici sice máte solární panely, které jsou naprosto ekologické, jenže s nimi město prostě nevytopíte. Musíte tak hledat jiné možnosti, vymýšlet různé kompromisy a nakonec zjistíte, že jste se zábavným způsobem dopracovali k docela novým vědomostem.
Vzdělávací ráz hry je o to větší, že vás hra nutí šetřit s místem. Ano, matička Země není nafukovací, takže velmi záhy zjistíte, že pokud se v Block'hood budete chtít pořádně rozjet, musíte své město hnát do pater, což opět vyžaduje speciální přístup a plánování. Často se stává, že bloky přemísťujete, boříte nebo doplňujete jinými bloky. A to až do takové míry, že se Block'hood začne podobat logické hře. V těchto situacích hodně pomáhá, že každá budova zabírá přesně jednu stavební kostičku, takže je nahraditelná jakoukoliv jinou budovou.
Nutnost neustálého vyvažování zdrojů je naštěstí podložená skutečností, že za výstavbu nových kostek se neplatí. Každá stavba po zabudování do komplexu začne čerpat potřebné vstupní zdroje. Pokud je nedostává, pochopitelně neprodukuje příslušné suroviny. Pokud je nedostává po delší dobu, tak se rozbije, a vy ji musíte nahradit. Je to jednoduché, ale funkční.
Časový interval mezi stavbou budovy a jejím případným rozbitím není úplně šibeniční, nicméně pokud nemáte potřebné zdroje připravené předem, nebo si je s předstihem alespoň nepromyslíte, hra vás dostane pod tlak. Díky tomu máte volnou ruku při stavbě kostiček a jejich výměně, ale zároveň nepropadáte pocitu, že můžete mít vše, na co si ukážete.
Ačkoliv se ekologická města v Block'hood často rozrostou na stovky a tisíce kostiček seskládaných do několika pater, hra se pohodlně ovládá a stále je přehledná. K tomu pochopitelně přispívá nejen velmi jednoduchý a čistý grafický styl, ale také zcela intuitivní ovládání a dobře uspořádané uživatelské rozhraní. Jinými slovy, vše je na dosah ruky a požadovaný prvek najdete přesně tam, kde byste jej hledali.