Assassin's Creed Chronicles: India
Místy zábavná, ale často otravná a frustrující stealthová plošinovka. Pořídit by si ji měli jen nejzarytější fanoušci Assassin's Creed - a to ještě s rozvahou.
Další informace
Výrobce: | Ubisoft |
Vydání: | 1. ledna 2015 |
Štítky: | stealth, plošinovka, akční |
Po herně neslané nemastné Číně zavítal plošinovkový spin-off série Assassin's Creed do exotické Indie léta páně 1841. Není ale potřeba chodit kolem horké kaše, neotřelé prostředí je na Chronicles: India jediným opravdu zajímavým prvkem. Zbytek hry zvučí a drnčí přesně podle not, které roztřesenou rukou zapsalo do osnovy již předchozí čínské dobrodružství.
Koh-i-Noor
Zápletka hry je primitivní, jak zákon káže. Templáři se pro změnu zmocnili artefaktu pradávné civilizace a chtějí s ním cosi provést. Hra sice nevysvětluje, o co se vlastně nepřátelé pokouší, ale co už, jsou to Templáři, tak to nutně musí být nějaká zlotřilost, no ne? K napájení vynálezu zkázy mimochodem používají Koh-i-Noor. Jde tu ovšem pochopitelně o onen slavný klenot, nikoliv budějovickou tužkárnu.
Přistřihnout jim křidýlka okamžitě povinně přispěchá hrdinný hašašín. Tentokrát jde o indického šviháka Arbaaze, který sice, vzhledem k malému rozsahu hry (dohrání zabere něco okolo pěti hodin), nedostane moc prostoru na rozvinutí osobnosti, ale i přesto představuje jednu ze světlejších stránek hry.
Assassin's Creed Chronicles: Persia
Hra hned od
začátku s ocelovou pravidelností střídá stealthové a skákací pasáže. Jsou to
ale právě ty druhé jmenované, které lze s trochou sebezapření tolerovat jen
zpočátku. Čím více jich proběhnete, tím více doufáte, že už žádné další
nebudou.
Hopsací úseky totiž dokolečka dokola opakují jeden a ten samý vzorec. Prostě musíte skákat rychle. Je jedno před čím zrovna utíkáte, ať už to je kulometná palba, nadržený slon, děsivě vražedná kouzelná svítící stěna všeobjímající destrukce či jedovatý plyn, pointa se nemění. To by samo o sobě nevadilo, vždyť vzpomeňte na nervy drásající finále Ori and the Blind Forest, jenže v Chronicles: India má váš rek k dispozici asi tak dva pohyby, které neustále střídá, prostředí mu klade do cesty stále stejné tři překážky a polovina hry tak ze všeho nejvíc připomíná méně propracovanou verzi mobilní rychlovky Vector.
Tichošlápek
Druhá část hry
zaměřená na plížení a tichou likvidaci nepřátel je na tom o poznání lépe. Ani
zde sice není možné zabíhat do superlativů, ale zařezávání prohnilých Britů
alespoň dokáže občas i zaujmout. Ve chvíli, kdy zazlobí ovládání, které je pro
potřeby plošinovky přeci jen trochu prkenné, nebo nastane zmatek v nedostatečně
odlišených rovinách a není jasné, odkud kam kdo vlastně vidí a co se děje, má
člověk chuť se dovolávat všech svatých, ale jinak, když vše funguje, jak má, je
to docela zábava.
Arbaaz má k
dispozici čtyři dobře navržené nástroje. Design úrovní je na ně připraven a tak
tu hodíte čakram odrazem o stěnu, přeseknete závěs lustru, který spadne strážnému
na řepu, a tam se zas skryjete před pátravýma očima hlídačů v kouřové cloně.
Stealth není v
Chronicles: India nikterak revoluční, ale alespoň zvládne přinést pocit
příjemného zadostiučinění, když se povede proklouznout lokací jak stín vánku -
což také skýtá nejvyšší bodové ohodnocení. Jen škoda, že hra si co chvíli po
dobrém dojmu sama šlape nějakou otravnou pasáží.
Krom haprujícího ovládání musí hlavní výtka směřovat právě k designu úrovní. V Číně nebylo potřeba udělátka používat v podstatě vůbec, zde se zase dočkáte opačného extrému. Levely jsou na vaše nástroje připraveny, ano, ale možná až příliš. Pokud bude hra chtít, abyste zrovna tady hodili čakram, tak ho tam prostě mrštit musíte, jinak se nepohnete dál. Dvě ostražité stráže vedle sebe? Musíte použít kouř, jiná možnost není a podobně.
Kupovat jen s největší opatrností
Pokud vám nevadí jistá prvoplánová kýčovitost výtvarného provedení a opravdu pořádná porce kudrlinkoidních krucánků, bude se vám na Chronicles: India nejspíš alespoň koukat dobře. Hudba je taktéž příjemná a dabing neurazí. Plus budiž přičteno rovněž za bezchybnou technickou stránku. S obsahem je to ale zkrátka o něco horší.
Když se chce Arbaaz převléknout za prostého měšťana, je potřeba sbírat tři separátní kusy oblečení různě po levelu. Hrdina nemá vlastní šatník? Proč je turban ve věži a urputně ho hlídá padesát nohsledů? To je to hučka z platiny, nebo co? A proč musíte kabát sebrat jednomu konkrétnímu strážnému, který ho navíc ani nemá na sobě? Hlídač tajně sympatizuje s utlačovanými Indy tak, že si pod rudý kabátec britské armády navléká indický kaftan, nebo jak? A když to hře nestačí jednou a úplně identické shánění tří kusů oděvu na vás vytasí v druhé půli znovu, nezbývá než už jen zoufale skrýt obličej v dlaních.
Plíživá polovina hry je nicméně ve svých horních amplitudách zábavná, strhující, po čertech napínavá a celkově lepší než předchozí díl. Problém je, že do povedeného tichošlápkovského pocitu, který Assassin's Creed Chronicles: India zvládne navodit, tvůrci zase vrazili zápěstní ostří jinde. Zážitek se zkrátka mnohdy hroutí pod kanonádou nedokonalostí a ubíjejícího skákacího stereotypu.