Anno 117: Pax Romana

Verdikt

Skvělá série budovatelských strategií se tentokrát vydává do dob antiky, ale neomezí se jen na Řím - stavět a válčit se bude všude po Evropě.

Další informace

Výrobce: Ubisoft
Štítky: historická, budovatelská, strategie

Anno se s dalším dílem vrátí v čase z 19. století o asi 1700 let nazpět do období největší slávy starověkého Říma. Vývojáři se v nedávném deníku podělili o aktuální stav a střípky z vývoje, hra si také prošla zatím největším, jednotýdenním hráčským testem.

Živá diskuze panuje kolem velikosti jednotlivých ostrovů, rozuměj, map. A tady je oproti předchůdcům jasně vidět velký pokrok v generování terénu a designu textur. Tvůrci chtějí, abyste do každého biomu toužili zavítat na dovolenou. Níže se můžete podívat na dvě lokace Latium a Albion.

Každá bude mít vlastní atmosféru. Keltský Albion je nehostinné a záhadné prostředí plné mokřad, mlhy a nebezpečí. Země daleko vzdálená civilizovanému Římu, ale také plná výzev a zajímavých příležitostí pro její správce. Ostatně dobré vztahy s místní populací vám odemknou unikátní možnosti, jak spravovat říši, respektive region.

Ve hře už jsou funkční NPC a systém diplomacie i obchodních cest. Postavy budou plně nasnímané pomocí motion capture. Od začátku se také počítá a pracuje na podpoře ovladačů, které notně vychází z konzolových verzí Anno 1800. Hra vyjde na Steamu stejně jako na ostatních platformách.

Největší část práce nyní vývojáře čeká při navrhování questů, skládání soundtracku a vyhlazování různých nabídek a rozhraní, které budou přehledné a usnadní vedení říše. Otazník zatím také visí nad katastrofami, nehodami a obtížností obecně. Nebylo by to Anno bez občasného požáru, ale vývojáři jimi zároveň nechtějí zbytečně frustrovat.

Více se dozvíme až v novém roce, snad i s datem vydání. Anno 117: Pax Romana se chystá vedle PC také na Xbox Series X/S a PlayStation 5.

6. prosince 2024, 13:28