Alchemy
Alchemy je ošklivý, stereotypní a občas trochu na hlavu způsob, jak se dozvědět, že na prvopočátku existovala jen čtveřice základních elementů a z nich se skládá všechno ostatní. Body bere za samotnou podstatu nápadu a jiskřičky zábavy během přemýšlení nad dalšími kombinacemi. Doporučit lze jen přemýšlivým, které napadne, že Santa Claus rovná se stařec + strom.
Dumali jste někdy nad tím, jak to na Zemi vypadalo zpočátku? Tvůrce Alchemy o tom má dost jasnou představu. Nebyl tu ani Bůh, ani Darwin, nýbrž čtyři základní elementy – oheň, voda, vzduch a země. Hráčovým úkolem v hře bude z těchto stavebních kamenů poskládat dohromady 380 možných kombinací. Začnete spojováním čtyřech prvních, seznam se brzy utěšeně rozroste, přičemž k úspěšnému postupu není třeba zkombinovat jen nové s novými, ale i s těmi stávajícími.
Premisa vypadá zajímavě, hned první problém však nastává při jejím provedení. Některé výsledky kombinací jsou relativně logické a vyplývající z obecné znalosti, bohužel většina vyžadují krkolomné přemýšlení a hodně velké berličky viz. verdikt. Není proto divu, že hraní brzy upadne do značné rutiny, kdy jen bezhlavě vrstvíte jeden prvek za druhým na obrovskou hromadu.
Hra sice také nabízí pár funkčních tlačítek jako třídění ikonek, jejich mazání a dokonce lehkou nápovědu, nechybí ani jednoduché ovládání, to však převážně proto, že co jiného k ozvláštnění je tady možné vymyslet? Vyloženě odpuzujícím dojmem potom působí design, který se zasekl někde na pomezí let 2010 a 2011. Autorovu péči a absolutní nezájem o změnu reflektuje poslední aktualizace hry, která na App Storu přistála před více jak čtyřmi lety.
Alchemy se tak stalo hitem z ničeho, jde jen o nafouknutou bublinu a k jejímu stáhnutí by vás nemělo přemluvit ani příznivé uživatelské hodnocení. Sem tam je za hrou rozpoznatelná jakási snaha o dobrý titul, především to je zajímavý koncept, že by to však Alchemy vytáhlo ze dna mobilní produkce, o tom nemůže být řeč.