AI War II
Realtimovým strategiím už máme občas chuť stavět pomníčky, ale vypadá to, že je žánr živější, než by se mohlo na první pohled zdát. Minimálně si to myslí autoři realtimové vesmírné strategie AI War II. Její kvality můžete posoudit klidně sami, je totiž k dispozici v programu předběžného přístupu.
Další informace
Výrobce: | Arcen Games, LLC |
Štítky: | sci-fi, vesmírný, vesmír, indie hra, realtime, strategie |
Pokud holdujete sci-fi strategiím, ve kterých vás chytrá umělá inteligence přečísluje hned několikrát a z vaší strategie se tak chtě nechtě stává „tower defense“, pak byste měli v případě AI War II zpozornět. Jsou to totiž její hlavní devízy. Vyzkoušet si ji můžete už teď v early accessu, plná hra dorazí ve druhém kvartálu příštího roku.
V den plnohodnotného vydání (za předpokladu, že vše půjde podle plánu) to bude téměř 10 let od vydání první AI War, která si snadno našla komunitu nadšených hráčů, což se projevilo v krásném hodnocení na Steamu. A když už budete na kartě hry, rovnou si ji můžete pořídit a vyzkoušet tak hratelnost, kterou nabídne i pokračování.
AI War II se totiž nehodlá moc vzdalovat nastavenému konceptu. Očekávejte jen vybroušenější mechanismy, zase o něco lepší umělou inteligenci a hezčí grafické prvky. Předběžný přístup je již v plném proudu a nabízí více méně celou hru, kterou můžete odehrát od začátku do konce.
Jen musíte počítat s chybami, nedodělky a mezi stovkami unikátních plavidel si snad ani nevšimnete několika desítek těch, která přibudou později. Zatím rovněž chybí multiplayer, takže si proti obrovské přesile musíte poradit úplně sami.
Další zpráva potěší ty, kteří neradi přichází do kontaktu s early accessem. AI War II totiž nezdraží, takže ať už si ji koupíte teď, nebo v druhém kvartálu příštího roku po vydání, bude se po vás chtít stejných 17 dolarů. Nicméně je hezké vidět, že se tvůrci o hru starají bleskurychlými hotfixy reagujícími na nejakutnější problémy.
Snad se AI War II hladce dostane ke svému dokončení. Cesta sem byla totiž trnitá. Koncem roku 2016 tvůrci ze studia Arcen Games žádali na Kickstarteru 300 tisíc dolarů, ale příspěvky se zastavily ani ne ve třetině. Záhy následovala druhá kampaň, která si dala za cíl tuto třetinu, kterou už se podařilo vybrat. Očividně stačilo mnohem méně financí na dotažení hry alespoň do stavu předběžného přístupu. Tedy pokud se to nějak neprojevilo na výsledném produktu...